post

7 nyheter om sosiale medier du kanskje har gått glipp av

Sosiale medier tok selvsagt ikke sommerferie, så vi har oppsummert noen av de viktigste nyhetene som ble sluppet mens vi tok en velfortjent ferie.

1. Snapchat sertifiseringsprogram

Snapchat har lansert et gratis sertifiseringsprogram for markedsførere. Plattformen som de har gitt navnet «Snap Focus” lover deg følgende: “Our courses will help you build the skills you need to run amazing campaigns on Snap Ads Manager. And keep an eye out, because there’s more content – and certifications – heading your way!”

2. Bedriftsprofiler på Snapchat

Foreløpig er det kun utvalgte annonsører som har fått lov til å teste ut de nye bedriftsprofilene, men i følge planen skal Snapchat rulle ut løsningen til flere. Bedriftsprofilene skal fungere som landingssider for bedriftens innhold og filtere.

3. Instagram Reels

Instagram har lansert Reels som skal ta opp kampen mot TikTok. På Reels kan du lage opp til 15-sekunder lange videoer til musikk – akkurat som TikTok. ITavisen har skrevet mer om det her. Og Later sin ultimate guide finner du her. 

Skjermdump: @tiktok_us på Twitter

4. TikTok for business

TikTok har lansert TikTok for Business. Plattformen inneholder verktøy og ressurser merkevarer trenger for å annonsere (inkludert AR-annonser for utvalgte annonsører) og bygge brand på TikTok. Se vår TikTok-guide her. 

5. Festede kommentarer

Nå har du muligheten til å feste inntil tre kommentarer øverst under posten din. Alt du trenger å gjøre er å sveipe til høyre på kommentaren du ønsker å feste og trykke på det lille tegnestift-ikonet. Slik skal du som merkevare eller person kunne fremheve viktige kommentarer og tilbakemeldinger og i større grad påvirke samtalen på posten din.

6. Se nye følgere på Linkedin

Administratorer av LinkedIn-sider kan nå se en liste over alle som følger bedriftssiden. Listen viser navnene i rekkefølge basert på når de begynte å følge siden.

7. Videopodkast på Spotify

Spotify har lansert videopodkast. Foreløpig er det kun utvalgte amerikanske podkaster som har muligheten til å interagere med sine lyttere både gjennom lyd og video. Spotify sier selv: “It’s a way to enrich the audio experience—for fans and creators alike. “ Videoene spilles automatisk av i et lite pop-up vindu i avspilleren og kan selvfølgelig utvides til fullskjerm. Det blir spennende å se om utvidelsen også kommer til det norske podkastmarkedet.

LYST TIL Å UTFORSKE MULIGHETENE DINE PÅ SOSIALE MEDIER? TA KONTAKT!